czwartek, 7 marca 2019

Tutorial gościnnej projektantki Ewy

Kochani! Mam na imię Ewa i miałam przyjemność wygrać jedno z wyzwań blogu Three Wishes i w związku z tym-przygotować dla Was inspirację!
Ponieważ zbliża się wiosna, wymyśliłam karteczkę wiosenną, z ptaszkiem, gniazdkiem i shaker boxem. Idealne do tego celu są papiery Mintay Papers od Karoli Witaczak-tutaj użyłam kolekcji BirdSong, którą w niewielu sklepach ale jeszcze ciągle możecie znaleźć...No a ponieważ coraz częściej pytają pytania "jak ty to robisz?" -to przygotowałam specjalnie dla Was krótki turorial. Gotowi? To zaczynamy!
1. po pierwsze przygotuj materiał-jak się rzekło papiery Mintay i kartka biała bazowa długa, czyli tzw. "DL-ka"
zdj 1
2. przytnij kartki bazowe-ja wybrałam arkusz seledynowy na spodnią warstwę kartki i drugi z wzorami desek i kwiatami-na wierzchną. Idealnie jeśli różnią się między sobą wraz z kartką bazową o kilka milimetrów
zdj 2
3. przyciętą kartkę seledynową przyklejam bezpośrednio na kartkę. na niej układam kartkę bazową z deskami i przyklejam dodając dystanse-i tu zdradzę Wam mój trik-ja zamiast kostek 3D użyłam resztki po wyjęciu tekturek...
zdj. 5
4. Następnie wycinam z arkusza z tagami dwie ramki i to w ten sposób, ze jedna wycięta jest jako całość, druga natomiast ma usunięty środek.
zdj. 3
5. gromadzę kolejne elementy mojej pracy, wycinając ozdobne warstwy z pozostałej części papieru i przymierzając je do kompozycji.
zdj. 4
6. z arkusza kalki technicznej wycinam prostokąt wielkości ramki (dokładnie zewnętrznych krawędzi) i doklejam go pod spód ramki pustej.
zdj. 6a
7. z resztek tekturki wycinam cienkie paseczki, które naklejami następnie na ramkę z kalką techniczną od spodu ramki, czyli do kalki technicznej.
zdj. 9,10,11
8. na kalkę techniczną wysypuję odrobinę cekinów i doklejam spodnią część ramki.
zdj. 12, 13

9. w ten sposób przygotowaną ramkę umieszczam na kartce (oczywiście kalką techniczną do góry)
zdj. 14
10. w wybranym miejscu doklejam ptaka wraz kwiatkami oraz-uwite gniazdko. Gniazdko powstało z rafii skręconej na palcu i przyklejonej do wyciętego z papieru kółeczka.
zdj 8
11. teraz moment najprzyjemniejszy-budujemy kompozycję!!!
zdj 15
12. kartka, jak to na wiosnę, jest "śmieciowa", znajdziecie więc tu listki, trawki, gałązki, jakieś suszki...wszystko, co możecie wykorzystać...
zdj. d
13. nie bójcie się szaleć i dajcie ponieść wyobraźni!!! w końcu - wiosna przecież!
zdj. e. f, g, i
ps. nie zapomnijcie użyć tekturek-najlepiej marki @Papelia-są piękne i komponują się idealnie!!!
Zapraszam Was do skorzystania z inspiracji i wspólnego, twórczego spędzania czasu przy okazji udziału w wyzwaniach!
1.
  2.
   3.
   4.
 5.
  6.
 7.
 8-9
 
 10.
11.
  12.
 13.
 14.
15.
 16.
 17.
 `18.
 19.





gorąco pozdrawiam
Ewa-pasjEwy

8 komentarzy: